dissabte, 26 de desembre del 2009

Diari de seminari

En aquesta sessió vam parlar dels que per nosaltres havien estat els nostres millors mestres i seguidament vam acotar una sèrie d'adjectius en comú que tenien que tenir els mestres per a ser bons mestres. Van sortir adjectius com just, motivador , empatic, respectuós, etc.
En primer lloc penso que el mestre ha de donar una atenció individualitzada als seus alumnes i ser just amb tots , això és difícil perquè en una classe de 30 nens que no paren de moure's tothom sap que es complicat tindre el grup controlat i tenir la atenció necessària que requereixen cadascun d'aquests 30 nens. Per tant, el més bàsic seria conèixer les inquietuts de cada un dels nostres alumnes i veure que és el que necessiten, abans de cenyir-nos al nostre programa d'objectius.
Vam parlar també de la motxilla viatgera , en la qual es trobaven un seguit de llibres que el que feien era intentar incitar a la lectura , llegint un cada cert temps i realitzant una fitxa de cada un.
No em sembla mala idea però crec que els nens han de poder escollir els llibres que els interessen i no crec que el sistema de fitxes sigui el millor per avaluar el seu aprenentatge, sinó què probablement és podria fer una posada en comú dels aspectes més importants del llibre entre tots els alumnes de la classe per grups.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada